Vart man än ringer numer så är får man höra en hurtig röst som svarar med: ”Just nu är det många som ringer till oss, tack  för att ni väntar”.

Jaha, och vore det inte på sin plats att säga som det är: ”Just nu är det många som ringer till oss så du får vänta. Det beror på att företaget inte vill hålla tillräcklig bemanning, då profiten därmed skulle sjunka. Därför föredrar vi att lägga merarbete och mertid på dig och våra andra kunder”.

Allt var inte bättre förr, men på det här området var det bättre på den tiden då företagen ännu inte hade infört anorektiska organisationer.

Ringde just en bank, och fick efter diverse kringelkrokar prata med Marie! Och, jag vill inte prata med Marie när jag ringer till en bank. Jag vill prata med Marie Andersson, eftersom jag vill veta vem som informerat mig, om informationen skulle vara felaktig. Jag antar att den där Marie i själva verket sitter på något callcenter någonstans och från sådana svarar man ju bara med förnamn, just för att man ska vara anonym och slippa ta ansvar för vad man säger. Genom detta system finns det ingen som tar ansvar. Att så är fallet i de flesta banker, nerifrån och upp, numer, det har man ju liksom blivit klar över. Men de där i toppen, som påstår sig vara så kompetenta men som verkar vara så gränslöst lata att de måste mutas med miljoner för att de ska iddas jobba, tar inte heller ansvar och vet i själva verket inte vad de gör.

Tala om att leva i rena kafkatider.

/Kerstin